Protokół dyplomatyczny

Adresaci szkolenia:

  1. Osoby prywatne
  2. Pracownicy administracji publicznej
  3. Kadra kierownicza, menedżerowie, osoby związane z biznesem
  4. Osoby działające na rzecz pożytku publicznego
  5. Osoby zainteresowane poszerzaniem wiedzy z zakresu savoir-vivre i etykiety dyplomatycznej

Cele szkolenia

  1. Zapoznanie szkolonych z zasadami protokołu dyplomatycznego i etykietą
  2. Przedstawienie rekomendowanych zachowań w sytuacjach służbowych i kontaktach biznesowych
  3. Nauczenie i praktyczne doskonalenie pożądanych zachowań

Zakres szkolenia:

  1. Pojęcie dyplomacji i protokołu dyplomatycznego
  2. Etykieta dyplomatyczna, biznesowa i towarzyska:
    1. zasady etykiety w kontaktach ze zwierzchnikiem, gościem, współpracownikiem
    2. przestrzeganie zasad etycznych
    3. zasada wzajemności
    4. zasada uszanowania prywatności
    5. zasada starszeństwa
    6. zasada tolerancji
    7. zasada dyskrecji
    8. zasada punktualności
    9. zasada zdrowego rozsądku
    10. zasada precedencji i alternacji
  3. Protokół dyplomatyczny i savoir-vivre w praktyce:
    1. formy kurtuazyjne w rozmowie i tytułowanie
    2. odpowiednie zachowanie na co dzień – jak zrobić dobre wrażenie
    3. telefoniczny savoir-vivre
    4. korespondencja elektroniczna tzw. netykieta
    5. wizytówki (wygląd, wręczanie, odczytywanie)
    6. komunikacja werbalna i niewerbalna
    7. jak uniknąć gaf i jak się zachować w sytuacjach niezręcznych
  4. Nawiązywanie kontaktów:
    1. pierwsze wrażenie
    2. przedstawianie się
    3. uścisk dłoni
    4. kurtuazja podczas rozmowy
    5. small talk
    6. sztuka aktywnego słuchania
  5. Dress code:
    1. wygląd dostosowany do okoliczności i sytuacji
    2. znaczenie ubioru w życiu zawodowym
    3. odpowiedni wygląd w pracy, na przyjęciach służbowych, spotkaniach towarzyskich oraz uroczystościach rodzinnych
    4. ubiór niestosowny – podstawowe błędy w ubiorze kobiet i mężczyzn
  6. Różnice kulturowe w protokole dyplomatycznym:
    1. style komunikowania się
    2. bariery w komunikacji międzykulturowej
    3. zwyczaje i tradycje
    4. hierarchia
    5. mowa ciała
    6. dystans interpersonalny
    7. powitania
    8. punktualność
    9. kulinaria (różnice, diety)
  7. Organizacja wizyt i spotkań oficjalnych:
    1. formy i rodzaje wizyt i spotkań
    2. zasady ich organizacji
    3. zasady precedencji i alternacji
    4. przebieg wizyt i spotkań
  8. Przyjęcia oraz spotkania dyplomatyczne i biznesowe w praktyce:
    1. zaproszenia i ich rodzaje, odczytywanie zaproszeń i potwierdzanie uczestnictwa
    2. właściwy dobór stroju
    3. rozmieszczenie gości przy stole
    4. menu
    5. zachowanie przy stole
    6. sztuka konwersacji
    7. jak uniknąć gaf
  9. Przyjęcie pokazowe (uczestnictwo w przyjęciu zasiadanym) i wręczenie certyfikatów

Założenia organizacyjne:

  1. Zajęcia składają się z części teoretycznej (prezentacja) i praktycznej (warsztaty oraz uczestnictwo w przyjęciu zasiadanym)
  2. Szkolenie prowadzone przez osobę z dużym doświadczenie w dziedzinie protokołu dyplomatycznego (ukończony kurs protokołu dyplomatycznego, wiedza praktyczna zdobyta w Ambasadzie RP w Paryżu i Parlamencie Europejskim w Strasburgu)
  3. Wykorzystywanie aktualnych materiałów audio-video i studium przypadków
  4. Przekazywana wiedza i umiejętności zgodne z zasadami protokołu dyplomatycznego i biznesowego
  5. Możliwość modyfikacji programu szkolenia
  6. Koszt szkolenia będzie ustalany indywidualnie w zależności od liczby osób szkolonych, szczególnych wymagań zamawiającego oraz miejsca przeprowadzenia
  7. Szkolenie zakończone certyfikatem

Telefon
+48 531 419 151

 

Pliki cookie's ułatwiają świadczenie naszych usług. Korzystając z naszej strony, zgadzasz się, że na ich używanie.
Więcej informacji Ok